اخبار

آئین اختتامیه چهاردهمین دوره مسابقات ملی ابتکارات و نوآوری دانش آموزی

آئین اختتامیه چهاردهمین دوره مسابقات ملی ابتکارات و نوآوری دانش آموزی

آئین اختتامیه چهاردهمین دوره مسابقات ملی ابتکارات و نوآوری دانش آموزی با حضور نوری، وزیر آموزش و پرورش، فاطمی، استاندار یزد، باقری مقدم، قائم مقام بنیاد ملی نخبگان، میرغفوری، رئیس پارک علم و فناوری یزد و دیگر مدیران و مسئولان و جمعی از دانش آموزان سراسر کشور به همت پارک علم و فناوری یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت پارسان الکترونیک (دبیرخانه مسابقات)، استاندار یزد در این آئین، با اظهار خردسندی از میزبانی دانش آموزان سراسر کشور در قالب این جشنواره گفت: مسابقات ملی ابتکارات و نوآوری دانش آموزی، بزرگترین رویداد نوآورانه در سالی است که به نام «تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین» نامگذاری شده است.

وی در ادامه با اشاره به ثبت نام بیش از 10 هزار تیم دانش آموزی جهت شرکت در این دوره از مسابقات ملی ابتکارات و نوآوری دانش آموزی، خاطرنشان کرد: پس از بررسی و داوری در مرحله مقدماتی، در مجموع بیش از 870 نفر به مرحله نهایی راه یافتند.

دکتر فاطمی ادامه داد: راه یافتگان به مرحله نهایی چهاردهمین دوره مسابقات ملی ابتکارات و نوآوری دانش آموزی، به مدت دو روز و به صورت حضوری در شهر جهانی یزد با یکدیگر به رقابت پرداختند.

در ادامه وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر ضرورت راه‌اندازی سکوی استعدادیابی برای تمام سطوح دانش‌آموزی گفت: دانش آموزان بعد از استعدادیابی باید به سمت فعالیت‌های مورد علاقه خود هدایت و در این مسیر تقویت شوند.

یوسف نوری با حضور در مراسم اختتامیه چهاردهمین دوره مسابقات ملی ابتکارات و نوآوری دانش آموزی که با مشارکت ۱۰ هزار دانش آموز برگزار شد، اظهار کرد: افزایش بهره‌وری در گرو دانش بنیان کردن تمام فعالیت تولیدی و اشتغال آفرینی است.

وی با بیان این‌که بخشی از حوزه‌های اقتصادی دارای بهره وری منفی است، افزود: دانش بنیان کردن حوزه‌های مختلف اقتصادی مانع بهره وری منفی می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر اتفاقات نوآوری و ابتکارات در آموزش و پرورش پیش بینی نشود در بزرگسالی هیچ کس نمی تواند خلاقیت داشته باشد، مگر استثنائات که آن هم کم است.

نوری در ادامه راه‌اندازی سکوی استعدادیابی برای تمام سطوح دانش‌آموزی را ضروری دانست و تصریح کرد: دانش آموزان بعد از استعدادیابی باید به سمت فعالیت‌های مورد علاقه خود هدایت و در این مسیر تقویت شوند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ظرفیت دانش آموزان ایران اسلامی در حوزه‌های مختلف علمی، خاطرنشان کرد: ایران در پنج المپیاد علمی برتر جهان دارای رتبه چهارم بین‌المللی است.

در ادامه این مسابقات کشوری، دکتر میرغفوری، رئیس پارک علم و فناوری یزد ، نیز ضمن قدردانی از نهادهای مختلف استان از جمله استانداری، اداره کل آموزش و پرورش استان، سازمان فرهنگی اجتماعی، ورزشی شهرداری و سایر دستگاه های اجرایی در سطح ملی و استانی، برای همکاری در برگزاری این دوره از مسابقات، گفت: خوشبختانه با همکاری نهادهای مختلف توانستیم مسابقات را با کیفیت و کمیت مناسب برگزار کنیم.

وی افزود: از ابتدای امسال برگزاری این مسابقات را در دستور کار پارک علم و فناوری قرار دادیم و مجوز رسمی برگزاری این برنامه با امضای تفاهم نامه ای میان پارک علم و فناوری یزد، آموزش و پرورش و صندوق نوآوری و شکوفایی در آبان ماه سال جاری، اخذ شد.

در ادامه سخنرانی، دکتر میرغفوری در این برنامه از دکتر باقری مقدم قول گرفتند تا برندگان این مسابقات تحت پوشش حمایت های بنیاد ملی نخبگان قرار بگیرند و ایشان قول مساعد دادند.

رئیس پارک علم و فناوری در پایان سخنرانی خود، به معرفی مرکز نوآوری پارک علم و فناوری یزد پرداخت و گفت: افراد می توانند در این مرکز ایده های خود را عملیاتی کنند و علاوه بر استفاده از حمایت های این مرکز، می توانند باپارک علم و فناوری ارتباط بگیرند و این ارتباط را حفظ کنند.

در مراسم اختتامیه چهاردهمین دوره مسابقات ابتکارات و نوآوری دانش آموزی از برگزیدگان رتبه های اول تا پنجم این دوره از مسابقات که در اسفند 1401 با حضور جمعی از مسئولین استانی برگزار شد، از برگزیدگان در هریک از 19 رشته تجلیل شد .

درخشان، مدیر عامل شرکت پارسان الکترونیک (مجری مسابقات)، در این مراسم ضمن تقدیر از حمایت های دکتر میرغفوری، رئیس پارک علم و فناوری یزد و همراهی تمام نهادهایی که در برگزاری مسابقات کمک کرده اند، گزارشی از روند برگزاری مسابقات ارائه نمود و گفت:ارسال بخشنامه برای مدارس استان و تعیین رابط در مدارس مختلف، برگزاری جلسات با مدیران مدارس جهت معرفی مسابقات، اطلاع رسانی مسابقات در سطح شهرها، معرفی مسابقات به مدیران مدارس دور افتاده و محروم، ایجاد دبیرخانه مسابقات در پارک علم و فناوری یزد، تشکیل گروه داوری با همکاری شرکت های فناور مستقر در پارک، برگزاری جلسات داوری، از جمله اقدامات در این دوره بوده است‌.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: این مسابقات بتواند باعث گسترش خلاقیت و نوآوری در میان دانش‌آموزان بشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *